wtorek, 30 listopada 2021

Dziękuję, Ninko :)

Fajnie kogoś zainspirować :) Do pozytywnych rzeczy, oczywiście.

Nasza koleżanka blogowa Ninka O. niejeden raz już dzieliła się z nami swoimi wierszami, które publikowane były na różnych blogach, no i proszę - jest i u mnie :) powstał zainspirowany moim wpisem o liściach.

Wiersz skopiowałam z profilu Ninki na fb, niech nam rozjaśni ten zimny i ponury dzień. Przynajmniej w Wielkopolsce, zimno, śnieg z deszczem, wiatr.

POCHWALONE NIECH BĘDĄ LIŚCIE

Pochwalone niech będą liście,
kiedy wiosną wychyną z pąka,
kiedy lśnią zielonosrebrzyście,
przywołane śpiewem skowronka.

Pochwalone niech będą liście,
gdy zmęczeni letnim upałem,
w drzew szumiących chłodnej asyście,
spoczywamy, ukryci przed skwarem.

Pochwalone niech będą liście,
kiedy ścięte chłodem jesiennym,
lśnią złociście, płoną ogniście
drzewa zdobiąc kolorem zmiennym.

Pochwalone niech będą liście
gdy opadną w końcu na ziemię,
kiedy trawy pokryją wszystkie
i zwierzętom dadzą schronienie.

Pochwalone niech będą liście,
gdy czekają zimą pod śniegiem,
żeby stworzyć żyzną próchnicę
i nakarmić kwiaty wiosenne.


I kilka moich jesiennych zdjęć:







Trzymajcie się zdrowo - w sobotę nów Księżyca i zaćmienie Słońca ...

17 komentarzy:

  1. Wiersze od Ninki też mam, bardzo lubię jej twórczość :)
    Piękne jesienne zdjęcia!
    Jak się kopiuje do posta to należy wyczyścić formatowanie, jak przygotowujesz posta, w blogerze jest takie narzędzie i wtedy nie będzie tego białego.
    U nas też, zimno mokro i piździawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Marija :) zaraz spróbuję edytować post, bo mnie to białe wkurza ;)

      Usuń
    2. Udało się :) A miałam sformatować tekst przed wysłaniem, ale cóż ... ;)
      Mam nadzieję, że jutro będzie już trochę lepiej pogodowo, bo od dwóch dni to jakieś nieporozumienie jest. W sumie taki mamy klimat ;)

      Usuń
  2. Wiersz i zdjęcia znakomicie się uzupełniają, ale autorki chyba nie znam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Ninka nie ma swojego bloga, pisała np. piękne wiersze adopcyjne dla kotów u Gosi Za Moimi Drzwiami :)

      Usuń
  3. Ach, to raczej ja dziękuję i bardzo się cieszę, że wiersz się spodobał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje wiersze, Ninko są warte eksponowania :) chociaż ja "wierszowa" nie jestem, ale czasem któryś się mi spodoba :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci :) to był taki piękny dzień i widoki drzew, liści niesamowite :) w przeciwieństwie do dzisiaj ...

      Usuń
    2. mnie też zachwyca piękne światło, aż lepiej sie na duszy robi. U nas zimno i śnieg ;/

      Usuń
    3. Ojej, u nas wichura, wczoraj padał śnieg z deszczem ...

      Usuń
  5. Wiersz pięknie liśćmi szeleszczący, uszy tym szelestem pieszczący, pełen rytmu, koloru i ciepła!Brawa dla Ninki!:-)*
    I brawa dla Ciebie Lidko, za urokliwe, jesienne zdjęcia!:-)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Olu :)
      Teraz przypomniał się mi wiersz o dwóch wiatrach, z których jeden "liście pieścił i szeleścił ...mdlał" :)

      Usuń
  6. Liscie,liscie i juz po lisciach😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, dzisiaj to do mnie dotarło, kiedy spojrzałam na drzewa, mijając je rano :)

      Usuń
  7. Piękny wiersz. Zapewne bardzo wartościowa i wrażliwa osoba z tej Ninki. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Bardzo miło mi, jeśli zostawiasz komentarz :) Każdy czytam i na każdy staram się odpowiedzieć.